Blog
Konsumencie poznaj swoje prawa!
Czy zawsze mogę oddać zakupioną rzecz? Ile mam na to czasu?
Sprzedawcy nie mają obowiązku prawnego przyjmowania zakupionych towarów bez podania przyczyny zwrotu.
To, że w niektórych sklepach mamy taką możliwość, wynika tylko z dobrej woli sprzedawcy i polityki przyjmowania reklamacji obowiązującej w danej firmie . Dotyczy to tylko nieużywanych produktów i sklepów stacjonarnych.
A jeśli kupuję w Internecie?
W wypadku zakupów w sieci mamy 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Dotyczy to wyłącznie sytuacji, kiedy sprzedającym jest przedsiębiorca. Termin na odstąpienie od umowy jest liczony od dnia otrzymania przesyłki.
Co zrobić, jeśli produkt jest wadliwy?
Jeśli produkt jest niezgodny z umową i był taki w chwili wydania go klientowi, przysługuje nam prawo do reklamacji.
A jeśli nie mam paragonu?
Jeśli płaciliśmy kartą możemy udokumentować zakup poprzez potwierdzenie transakcji na podstawie historii naszego konta bankowego. Paragon nie jest konieczny.
Komu składam reklamację?
Reklamację składamy sprzedawcy. To on odpowiada za towar i nie może odesłać nas np. do producenta.
W jakim czasie można złożyć reklamację?
W ciągu 2 lat od nabycia towaru przysługuje nam prawo do reklamacji. Najlepiej złożyć ją na piśmie, by mieć dowód jej złożenia.
Czy można reklamować przecenione towary?
Każdy towar, który kupiliśmy jako pełnowartościowy, możemy reklamować. Obniżenie ceny z powodu promocji czy wyprzedaży nie wyklucza możliwości reklamowania go. Jeśli jednak kupiliśmy przedmiot po niższej cenie z powodu jego wady, nie możemy go reklamować.
Jak długo muszę czekać na rozpatrzenie reklamacji?
Sprzedawca ma 14 dni roboczych na odpowiedź. Po tym czasie reklamację uznaje się za zaakceptowaną.
Więcej w tej kategorii: « 10 porad jak robić codzienne zakupy Świadomość finansowa »